Opisy produktów w sklepie internetowym
Opisy produktów w sklepie internetowym pełnią poniekąd rolę sprzedawcy. Informują kupującego o parametrach produktu, o jego najważniejszych cechach i zaletach oraz w pewnym stopniu przekonują do sprzedaży. Jednak ich rola na tym się nie kończy. Okazuje się, że są one również niezbędne, aby strona ukazywała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Dzięki temu więcej klientów będzie mogło dotrzeć do danego sklepu internetowego. Sprawdź, jak działają opisy produktów i skąd je wziąć.
Opisy produktów – informacje dla kupującego
Opisy produktów do sklepów internetowych to jedna z najważniejszych kwestii, jakie powinien wziąć pod uwagę przedsiębiorca działający na rynku e-commerce. Jak wiadomo, klienci robiący zakupy przez Internet, nie mają szansy porozmawiać ze sprzedawcą, tak jak w sklepach stacjonarnych. W sieci rolę sprzedawcy pełnią właśnie opisy produktów. Dlatego to od nich w głównej mierze będzie zależało, jak duże zyski wygeneruje sklep internetowy.
Dzieje się tak, ponieważ oprócz informowania kupującego o najważniejszych kwestiach związanych z produktem, czyli parametrach, cechach itp., mają one też przekonywać do zakupu. Niestety, wielu właścicieli sklepów internetowych kopiuje opisy pochodzące od producenta. Takie rozwiązanie nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ będą powielane na wielu stronach internetowych, a przez to nie zwiększą przychodów. Zazwyczaj są to opisy, które przedstawiają same parametry. Dlatego zdecydowanie lepiej postawić na oryginalne, unikatowe teksty, które oprócz dostarczania informacji o specyfikacji, będą działały też na emocje i sprawią, że potencjalny klient przeglądający produkt w e-sklepie nie będzie mógł przejść obok niego obojętnie i w efekcie końcowym zdecyduje się na kupno.
Jedną z najważniejszych zasad przy tworzeniu opisów produktów do sklepów internetowych jest stosowanie języka korzyści. Klienta raczej nie interesuje to, że kurtka jest wodoodporna na poziomie 10 000 mm słupa wody. Ważniejszą informacją będzie dla niego to, że nawet w czasie ulewy będzie mógł wyjść na zewnątrz, bez ryzyka przemoczenia i rozchorowania się. Taki opis pobudzi wyobraźnię klienta i złoży mu pewną obietnicę – zakupiony produkt rozwiąże jakiś problem.
Opisy produktów – pozycjonowanie strony
Profesjonalne opisy produktów w sklepie internetowym spełniają też inne zadanie. Mają realny wpływ na pozycjonowanie strony. Inaczej mówiąc, dobrze napisane sprawią, że Google będzie wyświetlał daną witrynę na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu więcej potencjalnych klientów będzie mogło na nią trafić. Jednak aby to osiągnąć, opisy muszą być stworzone zgodnie z zasadami SEO (Search Engine Optimization).
Jedną z najważniejszych kwestii jest nasycenie treści słowami kluczowymi. Chodzi o to, aby opisy produktów zawierały frazy, które najczęściej wpisują w wyszukiwarce internauci, gdy poszukują danego produktu. Do znalezienia odpowiednich słów kluczowych można wykorzystać specjalne narzędzia, np. Google Analytics. Wykorzystanie odpowiednich fraz i prawidłowe ich rozmieszczenie w opisach produktów SEO z pewnością przyczyni się do lepszej widoczności sklepu internetowego w sieci.
Skąd wziąć profesjonalne opisy produktów?
Jak już wiesz, opisy produktów w sklepie internetowym mają ogromne znaczenie i mogą przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży. Warunkiem jest jednak to, że muszą być dobrze napisane. Skąd w takim razie wziąć profesjonalne opisy produktów? Jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę i umiejętności, możesz zrobić to samemu, ale zdecydowanie lepiej jest powierzyć to zadanie specjalistom. Takie usługi oferuje, np. agencja copywriterska https://contentcloud.pl/opisy-produktow/, którą tworzy zespół osób z doświadczeniem.
Ile kosztuje stworzenie opisów produktów w sklepie internetowym? Cena zależy od kilku różnych czynników. Liczy się m.in. długość treści, rodzaj opisywanych produktów oraz specjalne wymagania. Jeśli poszukujesz profesjonalnych opisów, to koniecznie skontaktuj się ze specjalistami w tej dziedzinie i poproś o wycenę.