czw. Lip 29th, 2021

Jakie gadżety reklamowe wybrać dla klientów?

Przyciągnięcie nowych klientów to jeden z podstawowych celów każdej działalności gospodarczej. Dopasowanie optymalnej strategii promocji wymaga dokładnego przeanalizowania grupy docelowej, także pod kątem zainteresowań, demografii, sposobu spędzania wolnego czasu. Każdy biznes posiada idealnego klienta o konkretnej charakterystyce, a to wymusza w pewnym sensie stosowanie właściwych narzędzi marketingowych. Coraz częściej to właśnie gadżety reklamowe rozwijają zainteresowanie wokół marki i budują uniwersalną zasadę wzajemności.

Jakie gadżety reklamowe dla klientów wybrać?

Tak naprawdę wiele zależy od specyfiki biznesu, czy to online czy stacjonarnego, i charakterystyki grupy docelowej. Inne upominki pasują młodzieży, inne pracownikom fizycznym, a jeszcze inne osobom aktywnym, zmotoryzowanym. Poważne marki związane z rynkiem gadżetów reklamowych rozumieją ten problem i przedstawiają klientom rozbudowane katalogi z torbami, plecakami skórzanymi, ceramiką (kubkami), artykułami piśmienniczymi klasy premium, elektroniką oraz smyczami sprawdzającymi się szczególnie na branżowych targach. Niektóre sklepy zajmujące się upominkami reklamowymi, jak Bewu.pl, proponują też usługi związane z personalizowaniem dodatków marketingowych, co umożliwia zamianę zwykłego gadżetu na coś naprawdę wyjątkowego, wręcz luksusowego. Więcej szczegółowych informacji o ofercie znajdziesz na http://jejgadzety.pl/.

Jak właściwie podejść do zamawiania gadżetów reklamowych?

Według ekspertyz branżowych przy zamawianiu gadżetów reklamowych liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość. Dlaczego? Jeżeli klient otrzyma od Ciebie długopis reklamowy, który zepsuje się już po kilku dniach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że oceni negatywnie całą ofertę, co spowoduje nie tylko ograniczenie sprzedaży, ale nawet pojawienie się niepochlebnych opinii o firmie np. w internecie. Można powiedzieć, że jakość gadżetu reklamowego to wstępna propozycja współpracy, na tym podświadomym, podstawowym poziomie. Upominek uruchamia zasadę wzajemności, która mówi o tym, że klient chce się odwdzięczyć za prezent wygenerowaniem realnej sprzedaży, najczęściej znacznie bardziej zyskownej od kosztu jednostkowego samego gadżetu.

Jak zastosować gadżety reklamowe w strategii budowania wiarygodności marki?

Musisz odpowiedzieć nie tylko na pytanie, jakie gadżety reklamowe dla klientów sprawdzą się najlepiej, ale też w jakich okolicznościach warto je rozdawać? Ciekawe perspektywy zapewniają branżowe targi, kreatywnie zorganizowane stoiska, ale coraz częściej również webinary, po których możesz upominek reklamowy wysłać po prostu pocztą. Pamiętaj, żeby przy okazji rozdawania gadżetów prosić o kontakt, adres e-mail czy numer telefonu, oczywiście z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych. W ten sposób gadżet osiąga zadziwiającą konwersję i umożliwia rozbudowanie jednego z najpotężniejszych narzędzi sprzedażowych w sieci – czyli listy mailingowej.

Jakie mogą być gadżety reklamowe?

Nie stawiaj na rozwiązania uniwersalne, tylko postaraj się o dopasowanie upominków do specyfiki prowadzonego przedsięwzięcia. Zadbaj o pozytywne skojarzenia z własną marką, ale unikaj podejścia bardzo humorystycznego – postaw na bardziej poważny, luksusowy wizerunek. Nawet kolorystyka gadżetów ma duże znaczenie – zgodnie z ideą marketingu kolorów. Raporty pokazują, że praktycznie 8 na 10 przedsiębiorców inwestuje w strategie identyfikacji wizualnej, przyciąga klientów gadżetami, próbuje przedstawić się z możliwie najlepszej strony. Wypracowanie lojalności w grupie docelowej to jedna z najważniejszych inwestycji odbijających się na przetrwaniu w trudnym otoczeniu konkurencyjnym. Prezenty rozdawaj nie tylko klientom, ale również pracownikom, inwestorom, dziennikarzom, osobom przychylnym firmie, blogerom, influencerom.

Gadżety reklamowe działają, występują w wielu kategoriach jakości, także z funkcją personalizacji graficznej, nie wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. Wywołują realnie zasadę wzajemności przekładającą się na długoterminową sprzedaż.

Copyright © All rights reserved.