4 lipca 2022

Jak radzić sobie ze stresem? Praktyczne porady

stres

Żyjemy w bardzo nerwowych czasach. To dość ciekawe, zważywszy na to, jak wiele możliwości otwiera przed nami XXI wiek. Możemy decydować się na wykonywanie wielu ciekawych profesji, podróżować po całym świecie, czytać i oglądać dowolne książki lub filmy, czy ubierać się, w co tylko chcemy, a i tak na końcu dnia większość z nas dopada stres! Niestety jest to bardzo niebezpieczna choroba naszych czasów. Co ciekawe, głównym powodem takiego stanu rzeczy są właśnie — bądź co bądź pozytywne — wymienione powyżej możliwości w pracy zarobkowej lub rozwoju osobistym. Lubimy z nich korzystać, większość z nas zawsze ma wysokie ambicje, a przez to nasz organizm i głowa muszą codziennie pracować na najwyższych obrotach. Życie nie jest niestety usłane różami, nie wszystkie plany udaje się zrealizować w 100%, dlatego prędzej czy później u każdego Polaka pojawia się stres. Z biegiem czasu, jeśli nie jest on właściwie rozpoznany, a jego przyczyna wyeliminowana, może on doprowadzić do bardzo poważnych problemów:

  • ze zdrowiem 
  • z atakami paniki
  • ze snem 
  • z bólami umożliwiające codzienne funkcjonowanie. 

Powyższe, to oczywiście tylko część problemów, które generuje długofalowy i wyniszczający stres. Powstaje zatem pytanie: jak radzić sobie ze stresem i czy to w ogóle możliwe? Na szczęście tak!

Domowe sposoby na to, jak sobie radzić ze stresem

Stres to wymagający przeciwnik. Nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Na szczęście da się z nim skutecznie walczyć i poprzez codzienny trening i naturalne suplementy diety na relaks skutecznie wyeliminować. Pierwszym wartym uwagi sposobem na samodzielne radzenie sobie ze stresem jest aktywność fizyczna. Zwiększenie poziomu endorfin, które zapewnia ruch na świeżym powietrzu, siłownia, lub inne, skutecznie obniżają z kolei kortyzol, który w dużej mierze odpowiada w naszym organizmie za stres oraz to, w jaki sposób go odczuwamy. Aktywność fizyczna oprócz wymienionej już zalety i dodatkowo poprawy kondycji fizycznej lub wyglądu, ma również inną ważną cechę — wspiera sen. A ten pełni również bardzo istotną rolę w walce ze stresem i jego skutecznym wyeliminowaniem. Każdy człowiek powinien spać codziennie po około 7-8 godzin. To wynik, który ciężko jest uzyskać. Dzieje się tak właśnie ze względu na tempo naszego życia oraz wspomniany już stres, które skutecznie skracają codzienną, konieczną do właściwej regeneracji ciała i głowy porcję snu. Zadbaj o właściwą aktywność, a dzięki temu poprawisz również jakość swojego snu! 

Dom to bardzo ważne miejsce, w którym każdy z nas posiada spory wachlarz możliwości do tego, aby zadbać o swoje zdrowie psychiczne. Jak można radzić sobie ze stresem w warunkach domowych? Świetnym wyborem dla osób, które lubią spędzać czas w wannie, wypełnionej gorącą wodą będzie właśnie kąpiel! Do gorącej wody można dodać dodatkowo sól lub lawendę, które pozytywnie wpłyną na Twój nastrój.

Kolejnym istotnym czynnikiem jest dieta. Większość posiłków, które spożywamy w ciągu dnia, jemy w domu. Warto zadbać o to, aby w każdym z nich dostarczać do organizmu jak najwięcej witamin. W zdrowym ciele zdrowy duch. To przysłowie nie wzięło się znikąd! Z całą pewnością, jeśli masz problemy ze stresem, to nie powinieneś/aś spożywać za dużo kofeiny, napojów energetycznych, śmieciowego jedzenia lub alkoholu. Szczególnie ostatnia pozycja jest często używana przez tych, którzy lubują się w stwierdzeniu, że na stres dobrze jest wypić drinka. Niestety, taki sposób nie dość, że nie wpływa na obniżenie stresu, to jeszcze przeciąga go w czasie. Dodatkowo obniża jakość snu i skutecznie zniechęca do aktywności fizycznej — tak ważnych w procesie walki ze stresem. 

Na koniec słów kilka o muzyce, która również — odpowiednio dobrana — może pomóc Ci walczyć z ogarniającym Cię stresem. Wybierając utwory najlepiej skupić się na spokojnych nutach, których można słuchać bez konieczności ustawiania głośności na ful. Taki rodzaj muzyki z całą pewnością ukoi Twoje skołatane nerwy oraz odpowiednio nastawi Cię na resztę dnia, lub po prostu wesprze w zaśnięciu. 

Copyright © All rights reserved.